Magical Mermaids and Dolphins Oracle Cards


Första gången jag öppnade denna kortleken så kände jag direkt att detta var en lek som verkligen passade mig. Jag tycker verkligen om att använda den för att den jobbar verkligen på djupet. Den tar upp själv-saboterande trosmönster som vi har och vägleder oss till att förändra dem. Det kan vara beteende som vi har haft väldigt länge och som är undermedvetna. Vi har kanske försökt länge att förändra något, vi gör det hårda arbetet men ingenting händer och vi känner oss fastlåsta i situationen. Då är denna leken perfekt! Just att den är så känslosam gör att jag gillar den skarpt. Men, den utmanar helt klart och det kräver ju att vi är villiga att göra jobbet, men har vi redan påbörjat förändringsarbetet så kommer de här ledtrådarna att hjälpa så mycket längs vägen. Det är även en fantastisk lek att arbeta med när vi försöker manifestera saker i vårt liv för den tar upp de hinder som kan ligga mellan oss och våra mål.
 
De 44 korten vars budskap kommer från Doreen Virtue består av bilder på sjöjungfrur och delfiner i olika miljöer. Varje kort har ett ledord längst upp och ett kort budskap längst ner på kortet. Det är olika konstnärer som har gjort illustrationerna och information om både kort och konstnärer finns att hitta i den medföljande guideboken.
Denna kortleken finns tyvärr inte översatt på svenska ännu.
Taggar: Doreen Virtue, Magical Mermaids and Dolphins Oracle Cards;

Kommentera inlägget här :