Angel Dreams Oracle Cards


Detta är en kortlek som jag inte har ännu men som jag kommer att skaffa snart. Den verkar väldigt intressant då den är annorlunda jämfört med många av de andra kortlekarna som Doreen Virtue har gjort. Denna kortlek är skapad tillsammans med Melissa Virtue som är en drömtolkare och innehåller 55 kort och en guidebok där varje kort förklaras lite tydligare. På varje kort så finns det en bild/symbol med en kort mening eller ord ovanför och under bilden så finns det tre nyckelord som kan hjälpa dig att tolka kortet.
 
Korten kan  användas på lite olika sätt:
Dels så kan de användas för att tolka symboler ur dina drömmar. Kanske har du drömt om trappor? Då letar du upp kortet trappor och läser om dess betydelse.
Du kan också använda leken för att göra mer "vanliga" Readings om allt i från hälsa, romantik till karriär.
Då det finns kort som representerar de olika chakran så kan du plocka ut de korten och dra ett varje dag/vecka för att se vad du behöver fokusera på just nu.
 
Som sagt så finns det många olika symboler i denna kortleken. Det finns färger, årstider, kristaller, örter, djur, månfaserna mm. Så det finns stora möjligheter till tolkning. Jag tror inte detta är en nybörjar kortlek men jag har läst att efter att ha jobbat med den ett tag så har den blivit en favorit hos många då den är så varierad. Jag har också sett att den kombineras väldigt väl med Past Life Oracle Cards. Om du gör en Reading för någon som ser mycket symboler i drömmar eller i vardagen så kan det vara bra att komplettera Readingen med ett kort från denna leken. Mer information kommer längre fram då jag köpt och använt den. Kortleken finns inte översatt till svenska.  
Taggar: Angel Dreams Oracle Cards, Doreen Virtue, Melissa Virtue;

Kommentera inlägget här :