Healing With The Fairies Oracle Cards


Denna kortleken är Doreen Virtues andra kortlek och den är väldigt lik den första hon gjorde "Healing With The Angels Oracle Cards" som jag också skrivit om. Skillnaden är att den här har bilder på älvor i stället för änglar och att älvor och änglar har olika energier och därför jobbar med lite olika saker. Jag tycker om denna leken men jag måste ärligt säga att jag oftast går direkt till "Magical Messages From The Fairies Oracle Cards" i stället för denna. Det kanske jag får ta och ändra på för detta är en fin lek.
 
Precis som jag skrev under "Magical Messages From The Fairies Oracle Cards" så jobbar dessa båda lekar på ett sätt som går direkt till kärnan av problemet. De lyckas ringa in det som får oss att "vakna upp" och se vad som behöver göras. De gör detta på ett lekfullt, roligt och kärleksfullt konfronterande sätt. De hjälper oss att få bättre självkänsla och ger oss kraft! Denna kortleken är bra om du känner att du kört fast, den hjälper dig att komma igång igen och ta ansvar. Den hjälper dig även med att komma i kontakt med eventuella rädslor som kan blockera din framfart. Det är därför en mycket bra lek för manifestation.
 
Kortleken har 44 kort och på varje kort finns det ett ord eller en kort mening. Eftersom den kräver att du jobbar väldigt mycket med din intuition så är denna leken inte den bästa om du är nybörjare. Bilderna är väldigt vackra och är gjorda av olika konstnärer. I den medföljande guideboken kan du läsa mer om varje korts meddelande och även få information om de olika konstnärerna. Tyvärr så finns inte denna kortlek översatt till svenska.
 
 
Taggar: Doreen Virtue, Healing With The Fairies Oracle Cards;

Kommentera inlägget här :