Flower Therapy Oracle Cards


Dessa 44 korten är helt underbara tycker jag. Jag älskar verkligen blommor och då jag själv är Flower Essence terapeut så brinner såklart mitt hjärta lite extra för denna kortleken. Doreen Virtue har gjort leken tillsammans med australiensaren Robert Reeves som liksom jag är en utbildad Naturopath i Australien.
 
Blommor har en hög vibrerande energi samtidigt som de är kopplade till de grundande energierna på jorden. Varje blomma har en unik energi och egenskap och en säregen förmåga att överleva på jorden. Man kan likna det vid en egen personlighet. Genom att ta blomsterdroppar invärtes så intar du vibrationerna från just den blomman och det påverkar din energikropp och därmed så småningom även din fysiska kropp. Men, även att titta på bilderna kan verka läkande och det är därför som denna kortleken skapades.
 
Varje kort har ett foto av en individuell blomma och även ett budskap från naturen. Det finns ytterligare information att läsa i den medföljande guideboken. Jag tycker den här kortleken med fördel kan användas för allmänna Readings. Men, det är en speciellt bra lek att använda om du behöver grunda/jorda dig eller om du är en person som är lite drömmande och opraktisk och som inte riktigt kommer till skott. Denna kortleken uppmanar dig att komma igång. Den här leken finns tyvärr inte översatt till svenska.      
Taggar: Doreen Virtue, Flower Therapy Oracle Cards;

Kommentera inlägget här :