Mary, Queen Of Angels Oracle Cards


Detta är en kortlek som fungerar väldigt bra att använda om du är mer traditionell i din livsåskådning. Den fungerar mycket bra för kristna personer och korten är ganska konservativa i sitt utseende. Men med det sagt så tycker jag väldigt mycket om att använda dessa korten även om jag inte passar in på ovanstående beskrivning. Korten är fyllda med kärlek, trygghet och omtanke, som en mor som kan vara hård och bestämd men som alltid vill ditt bästa.
 
De 44 korten är lugnande och även personer som är ovana, misstänksamma och/eller oroliga inför att använda kort kan känna trygghet med den här kortleken. Moder Mary lär dig att stå upp för dig själv och att vara kärleksfull men med gränser. Denna lek kan vara väldigt bra för dig som vill jobba på din relation till din mamma eller som saknar din mamma eller helt enkelt vill känna samhörighet med Moder Mary. Moder Mary jobbar nära Ärkeängel Gabriel och därför kombineras denna kortleken väldigt väl med "Archangel Gabriel Oracle Cards".
 
Kortleken är Doreen Virtues och varje kort har ett ord och en kortare mening, men mer information finns i den medföljande guideboken. Jag använder den ofta för allmäna Readings eller när jag själv behöver lite "moderliga" råd. Jag kan tyvärr inte hitta någon information om konstnärerna till bilderna i denna leken. Leken verkar inte heller vara översatt till svenska.
 
Taggar: Doreen Virtue, Mary, Queen Of Angels Oracle Cards;

Kommentera inlägget här :