Life Purpose Oracle Cards


Den här kortleken har ett specifikt användningsområde. Jag tycker den är väldigt fin och gillar den mycket. Den är av Doreen Virtue, har 44 kort och det är olika konstnärer som har gjort illustrationerna. Det följer också med en guidebok där det står mer information om varje kort och om konstnärerna.
 
Vi är många som undrar över vilket syfte vi har här på jorden. Vad är den stora meningen med vårt liv? Ofta så har vi flera syften men många är det som undrar över vilken sysselsättning som de ska ha? Hur kan jag både uppfylla min livsuppgift och tjäna pengar samtidigt? Vågar jag säga upp mig? Ska jag söka nytt jobb?
 
När vi jobbar med vår livsuppgift på dagarna så påverkar det alla aspekter av våra liv. Vi läker våra liv och mår bättre och är gladare. Vår ekonomiska situation brukar också förbättras. Vi växer i vårt liv såsom vi har avsett att göra. När vi inte jobbar med det som är vår uppgift så känns det som om vi missar något viktigt. Det kan i värsta fall leda till destruktiva beteenden.
 
Vi kan såklart fråga oss själva "Vad skulle jag vilja göra på dagarna om pengar inte var en faktor?" Ofta så är våra hobbys våra största inspirationskällor och ofta en del av vår uppgift. Så ofta är vår livsuppgift sådant som vi redan är intresserade av. Men med dessa korten så kan vi få ytterligare ledtrådar om vad som är vårt livssyfte på jorden. Hur just vi kan sprida glädje, kärlek och inspirera andra. Jag tycker att denna lek kombineras väldigt väl med andra lekar, även om man bara drar ett kort för att få extra info till en mer generell Reading. Varje kort har ett kortare budskap ovanför bilden och ett lite längre meddelande under bilden. Leken finns inte översatt till svenska.
Taggar: Doreen Virtue, Life Purpose Oracle Cards;

Kommentera inlägget här :